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The Punisher # 9-12 (2000) - Garth Ennis & Steve Dillon

Ennis never envisioned this series as a deconstruction of the vigilante archetype. Au contraire, this was always meant as a celebration of what it means to be a vigilante, a man who kills other men instead of sending them to jail. This 12-issue miniseries is “Not a complex analysis of the causes of crime, not a portrait of one man’s tragic descent into murderous psychosis”, this miniseries is about a well-trained man with a nice collection of guns and no mercy. 

“From Russia With Love” (originally published in The Punisher vol. 5 # 9, December 2000) reunites Ma Gnucci with the Russian, one of the most dangerous men alive, and quite possibly the only one who could kill the Punisher easily. Still recovering from his wounds, Frank Castle is getting ready to say goodbye to his neighbors, but he doesn’t know that the Russian is after him.
In the first filmic adaptation, “The Punisher” (2004), we get to see the climactic fight between the Punisher and the Russian, however, the film version was toned down and it’s nowhere near as impressive, or as funny, as it is in the original comic. In “Glutton for Punishment” (The Punisher # 10, January 2001), the Punisher is unable to defeat the Russian. 
In “Any Which Way You Can” (The Punisher # 11, February 2001), Frank Castle must find a way to survive against the unstoppable Russian. At the same time, the murderous priest from the Latino community, the fascist homicidal lunatic that calls himself Elite and the avenging killer Mr. Payback decide to join forces in an unlikely alliance.
The Punisher decides to burn Ma Gnucci alive but that doesn’t mean that’s the last of his problems. In “Go Frank Go” (The Punisher # 12, March 2001) Ennis ties up all loose ends and gives as a very special moment in which Frank Castle must decide what to do with the trio of vigilantes that are doing exactly the same thing he does: killing people that have broken the law. As usual, Steve Dillon’s pencils are amazing, and Jimmy Palmiotti’s inks are the ideal complement. The realistic covers by Tim Bradstreet are also striking and iconic in unique ways. After the massive success of this miniseries, a new Punisher ongoing title would soon be launched, with the same magnificent creative team. 
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Ennis nunca planteó esta serie como una deconstrucción del arquetipo del justiciero. Al contrario, siempre tuvo la intención de celebrar lo que significa ser un justiciero, un hombre que mata a otros hombres en lugar de enviarlos a la cárcel. Esta miniserie de 12 números "No es un análisis complejo de las causas del crimen, no es un retrato del trágico descenso de un hombre a la psicosis asesina", esta miniserie trata sobre un hombre bien entrenado, sin piedad y con una buena colección de armas.
The Russian

"Desde Rusia con amor" (publicado originalmente en The Punisher vol. 5 # 9, diciembre del 2000) reúne a Ma Gnucci con el Ruso, uno de los hombres más peligrosos del mundo y posiblemente el único que podría matar fácilmente a Punisher. Aún recuperándose de sus heridas, Frank Castle se prepara para despedirse de sus vecinos, pero no sabe que el ruso lo persigue.
Payback, Priest & Elite

En la primera adaptación cinematográfica, "The Punisher" (2004), podemos ver la  pelea culminante entre Punisher y el Ruso, sin embargo, la versión cinematográfica se atenuó y no es tan impresionante ni tan divertida como aparece en el cómic original. En “Glotón del castigo” (The Punisher # 10, enero de 2001), Punisher es incapaz de derrotar al ruso.
Ma Gnucci

En "De cualquier manera que puedas" (The Punisher # 11, febrero de 2001), Frank Castle debe encontrar la manera de sobrevivir contra el imparable Ruso. Al mismo tiempo, el sacerdote asesino de la comunidad latina, el lunático homicida fascista que se hace llamar Elite y el asesino vengador Mr. Payback deciden unir fuerzas en una alianza poco probable.
Punisher

El Castigador decide quemar viva a Ma Gnucci, pero eso no significa que sea el último de sus problemas. En "Vete, Frank vete" (The Punisher # 12, marzo de 2001) Ennis ata todos los cabos sueltos y ofrece un momento muy especial en el que Frank Castle debe decidir qué hacer con el trío de vigilantes que están haciendo exactamente lo mismo que él hace: matar a personas que han violado la ley. Como de costumbre, los lápices de Steve Dillon son increíbles y las tintas de Jimmy Palmiotti son el complemento ideal. Las portadas realistas de Tim Bradstreet también son llamativas e icónicas de una forma única. Después del éxito masivo de esta miniserie, pronto se lanzaría un nueva colección mensual de Punisher, con el mismo magnífico equipo creativo.

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